DERMAPEN 4

DermPen 4 er revolusjonerende nyhet innen anti-age, når man ønsker hudforbedring og oppstramming av huden uten kirugi.

DermaPen har verdens mest avanserte microneedling system og behandlingen kan gi synlig forbedring av den generelle hudtilstand allerede etter 1. behandling. Behandlingen gir fantastiske resultater, er relativ smertefri og du kan gå rett på jobb allerede dagen etter behandling.

Det er uendelige behandlingsmuligheter med DermaPen 4. Behandlingen kan forbedre mange hudtilstander ved å bidra til å:

✓ Redusere aldringstegn - god behandling for fine linjer rundt øyne, munn og kinn
✓ Redusere utbrudd, urenheter og rødhet ved Rosacea ✓ Redefinere synligheten av store porer og andre ujevnheter
✓ Redusere synligheten av ulike typer arr
(f.eks kirurgiske og traumatiske arr)
✓ Redusere synligheten av cellulitter og både nye og gamle strekkmerker
✓ Redusere ujevn pigmentering, solskadet hud og brannskader
(utmerket til å bruke på hender, bryst og hals ✓ Reduserer slapp hud i ansikt og hals ✓ Reduserer grå og gussen hud - gir ny glødende hudoverflate

- Behandling av Rocasa, reduksjon i rødhet (sprengte blodkar) og betennelsesutbrudd/voksenacne

Hva er Dermapen 4?

DermaPen 4 er en automatisert micro-needling behandling. Den lager mikroskopiske huller i huden og stimulerer til reparasjon og ny cellevekst. Resultatet blir økt produksjon av kollagen som danner en yngre, friskere og glattere hud. Et effektivt behandlingstilbud til alle hudtyper og pigmentforandringer og som gir kliniske resultater på rynker, fine linjer, arr, strekkmerker, keloider, solskadet hud samt har en oppstrammende effekt på huden. Resultatet kan sammenlignes med effekten av laserbehandling - men med liten nedetid og ingen risiko for pigmentering.

DermaPen 4 kan også gi fantastiske resultat i kombinasjon med ulike peel, mesoterapi og medisinske hudpleieprodukter, da Dermapen sine nåler skaper millioner av kanaler i huden, og disse kanalene kan frakte opptil 80% flere aktuelle næringsstoffer ned i huden. Huden får dermed ytterlig næring og stimuli på cellenivå fra kombinasjonsbehandlingen.

Det er kun leger og sykepleiere som har lov til å utføre behandling med Dermapen 4, grunnet nåldybden.

HVORDAN FOREGÅR BEHANDLINGEN?

Før behandling anbefales det at du tar en pause på 4-5 dager fra retinolbehandling (A-vit krem) og andre sterke syreprodukter eller kortisonkremer. Du kan ikke være solbrent før behandling.

Under behandlingen vil Dermapen penetrerer huden ca 90 ganger per sekund, og har en justerbar nåldybde fra 0,25 mm til 2,5 mm, avhengig av området som skal behandles. Vi kan stille inn lengde på engangs nålehodene slik at vi kan behandle mer ømfintlige områder, samt steder det er vanskelig å komme til. Som feks. rundt øynene, øyelokk, øreflipper, hals, lepper og på nesen.

Det tar ca 30-45 min å behandle et helt ansikt.

Er behandlingen smertefull? Ved bruk av de korte nålhodene er behandlinger med Dermapen™ relativt smertefritt. Ved bruk av dypere behandling er det også svært få som trenger bedøvelse. Men smerteterskelen er individuell, og bedøvelseskrem blir derfor tilbydd for dem som ønsker dette.

Etter behandling vil du bli varm og lett til medium rød (“solbrent” rød) i huden i 12-48 timer etter behandling. Litt kløe vil du også oppleve på behandlingsdagen, noe som er et tegn på at huden din stimuleres. De fleste opplever at huden roer seg i løpet av det første døgn, og du kan bruke make-up dagen etter behandling. Du kan flasse (om du tar peel samtidig), og bli noe sår o.l. Du bør bruke solfaktor og skal unngå eksponering av sol første dagene etter behandlingen.

Når kommer resultatet? Som regel vil du se forbedring allerede etter første behandling. Men effekten skjer gradvis etter hver behandling. 4-6 behandlinger gir vanligvis de beste resultatene*. Behandlingen kan gjentas hver 4-6. uke Hudens tilstand vil fortsette å forbedres over 6 til 12 måneder etter fullførte behandlinger, spesielt om de kombineres med riktige produkter til hjemmebruk.

*Oversikt over behandlingsøkter som generelt kreves ved hudforbedring, acne arr og strekkmerker:

• Generell hudforbedring: 4-6 behandlinger med 4 ukers mellomrom

• Acne arr: 6 behandlinger med 6 ukers mellomrom

• Strekkmerker: 4-8 behandlinger med 4-6 ukers mellomrom

Hvem kan ikke behandles med Dermapen?

Dermapen behandlinger utføres ikke på gravide, ammende eller hos de som danner keloide arr. Dette gjelder også pasienter som går på blodfortynnende medisiner, har nedsatt immunforsvar, har alvorlig akne, vorter, ubehandlet diabetes, infeksjon, betennelse eller sår i behandlingsområdet, pågående herpesutbrudd eller får cellegift/strålebehandling. Vi behandler heller ikke pasienter som har hud med eksem/psoriasis i behandlingsområde, solare keratoser, sklerodermi eller er nyopererte.

Har du nylig utført en avslappende rynkebehandling i behandlingsområdet bør du vente minst 48 timer. Har du nylig tatt hudfiller i behandlingsområdet (ansikt, hals etc) bør du vente 2 uker før du får Dermapen™ behandling.

Aldersgrensen for å få Dermapen-behandling er 18 år, ingen unntak.

Kilde: Beautytec, bildet kan være redigert/retusjert